מחקר מקיף על הרגלי צריכת התקשורת והבידור בקרב ילדים מצביעה שוב על השפעות שליליות בתחומי הבריאות והחינוך, ומזהיר מפני השלכות על התפתחות צעירים. המחקר, שפורסם בגיליון האחרון של המגזין "פדיאטריקס", המכסה את תחום בריאות הצעירים בארצות הברית, קובע כי צעירי עידן המידע משקיעים אותו מספר שעות בשינה כפי שהם עושים בצפייה במדיה.
ד"ר ויקטור שטרסבורגר, מאוניברסיטת ניו-מקסיקו, קיבץ מחקרים שונים שבדקו את השפעות המדיה על צעירים גילאי 8-18, ומצא כי הם מבלים יותר משבע שעות ביממה בצפייה בטלביזיה, סרטים ומגזינים, בנוסף למדיה חדשה כמו האינטרנט, רשתות חברתיות, וידיאו ומשחקי מחשב, וכמובן בטלפונים סלולאריים.
בין הממצאים המרכזיים של המחקר, עולה כי:
יש קשר ברור בין צפייה בתוכן אלים, לבין התנהגות אלימה במציאות;
התחלה של יחסי מין בגיל מוקדם, ללא אמצעי מניעה, במיוחד לאחר חשיפה לפורנוגרפיה;
סצנות עישון בסרטים מגבירה באופן ניכר את הנטייה של ילדים להפוך לבוגרים מעשנים;
צפייה מוגברת של טלביזיה בתקופת הילדות המוקדמת מעלה את הסיכון להפרעות קשב בגיל מאוחר יותר.
בדיקה של תוכניות העלתה כי בתכנים טלביזיוניים המיועדים לבני נוער, יש יותר תוכן מיני מאשר באלה המיועדים למבוגרים בשעות צפיית השיא. בד בבד, בתוכניות לצעירים אין דגש מספיק על אמצעי מניעה ואחריות בהתנהגות המינית.
עורכי המחקר קוראים להורים לגלות מעורבות יתר בצריכת המדיה של ילדיהם. למשל, רצוי שילדים בני פחות משנתיים לא ייחשפו ליותר משעתיים של טלביזיה ביממה.
עצה נוספת קוראת להורים להוציא אמצעי צריכת תוכן מחדרי הילדים.#_lt#DIV#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#מחקר מקיף על הרגלי צריכת התקשורת והבידור בקרב ילדים מצביעה שוב על השפעות שליליות בתחומי הבריאות והחינוך, ומזהיר מפני השלכות על התפתחות צעירים. המחקר, שפורסם בגיליון האחרון של המגזין "פדיאטריקס", המכסה את תחום בריאות הצעירים בארצות הברית, קובע כי צעירי עידן המידע משקיעים אותו מספר שעות בשינה כפי שהם עושים בצפייה במדיה.#_lt#?xml#_sc#namespace prefix = o ns = "urn#_sc#schemas-microsoft-com#_sc#office#_sc#office" /#_gt##_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#ד"ר ויקטור שטרסבורגר, מאוניברסיטת ניו-מקסיקו, קיבץ מחקרים שונים שבדקו את השפעות המדיה על צעירים גילאי 8-18, ומצא כי הם מבלים יותר משבע שעות ביממה בצפייה בטלביזיה, סרטים ומגזינים, בנוסף למדיה חדשה כמו האינטרנט, רשתות חברתיות, וידיאו ומשחקי מחשב, וכמובן בטלפונים סלולאריים.#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#בין הממצאים המרכזיים של המחקר, עולה כי#_sc##_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#FONT size=4 face="Times New Roman"#_gt# #_lt#/FONT#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#UL style="MARGIN-TOP#_sc# 0cm" type=disc#_gt#
#_lt#LI style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 36pt 0pt 0cm; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl; mso-list#_sc# l0 level1 lfo1; tab-stops#_sc# list 36.0pt" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#יש קשר ברור בין צפייה בתוכן אלים, לבין התנהגות אלימה במציאות;#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt#
#_lt#LI style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 36pt 0pt 0cm; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl; mso-list#_sc# l0 level1 lfo1; tab-stops#_sc# list 36.0pt" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#התחלה של יחסי מין בגיל מוקדם, ללא אמצעי מניעה, במיוחד לאחר חשיפה לפורנוגרפיה;#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt#
#_lt#LI style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 36pt 0pt 0cm; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl; mso-list#_sc# l0 level1 lfo1; tab-stops#_sc# list 36.0pt" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#סצנות עישון בסרטים מגבירה באופן ניכר את הנטייה של ילדים להפוך לבוגרים מעשנים;#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt#
#_lt#LI style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 36pt 0pt 0cm; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl; mso-list#_sc# l0 level1 lfo1; tab-stops#_sc# list 36.0pt" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#צפייה מוגברת של טלביזיה בתקופת הילדות המוקדמת מעלה את הסיכון להפרעות קשב בגיל מאוחר יותר.#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/LI#_gt##_lt#/UL#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#FONT size=4 face="Times New Roman"#_gt# #_lt#/FONT#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#בדיקה של תוכניות העלתה כי בתכנים טלביזיוניים המיועדים לבני נוער, יש יותר תוכן מיני מאשר באלה המיועדים למבוגרים בשעות צפיית השיא. בד בבד, בתוכניות לצעירים אין דגש מספיק על אמצעי מניעה ואחריות בהתנהגות המינית.#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#עורכי המחקר קוראים להורים לגלות מעורבות יתר בצריכת המדיה של ילדיהם. למשל, רצוי שילדים בני פחות משנתיים לא ייחשפו ליותר משעתיים של טלביזיה ביממה.#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt#
#_lt#P style="TEXT-ALIGN#_sc# right; MARGIN#_sc# 0cm 0cm 0pt; unicode-bidi#_sc# embed; DIRECTION#_sc# rtl" dir=rtl class=MsoNormal#_gt##_lt#SPAN lang=HE#_gt##_lt#FONT face="Times New Roman"#_gt##_lt#FONT size=4#_gt#עצה נוספת קוראת להורים להוציא אמצעי צריכת תוכן מחדרי הילדים.#_lt#o#_sc#p#_gt##_lt#/o#_sc#p#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/FONT#_gt##_lt#/SPAN#_gt##_lt#/P#_gt##_lt#/DIV#_gt# |