נשיאות מועצת העיתונות מביעה, פה אחד, את התנגדותה להצעת חוק העיתונות במתכונתה המוצעת. המתכונת המוצעת סותרת בעיקרה את המלצות הוועדה שעליה היא מתיימרת להסתמך: הוועדה הציבורית לחוקי העיתונות בראשות מר חיים צדוק, שר המשפטים לשעבר, שמונתה ע"י שר המשפטים דאז פרופ' דוד ליבאי ושר הפנים דאז, מר חיים רמון.חוק עיתונות חדש מחייב, בראש ובראשונה, לעגן את חופש העיתונות וחופש הביטוי כזכות יסוד. לא זו בלבד שהחוק המוצע אינו מעגן את חופש העיתונות, אלא שהוא כולל בתוכו הוראה המחזירה אותנו לימים שלפני הפסיקה שנתנה לנו את חופש הביטוי וחופש העיתונות.ראשית, ההוראה המדוברת מסמיכה את בית המשפט המחוזי לסגור עיתון בשל חשש לפגיעה בביטחון הציבור, מבלי להגביל סמכות זו למקרים שבהם מדובר בפגיעה חמורה ובוודאות קרובה - הגבלה הקיימת היום.שנית, הצעת החוק קובעת כי בית המשפט יכול להחליט על סגירת עיתון במעמד צד אחד, על-פי ראיות מודיעיניות בלבד.שלישית, הצעת החוק אינה קובעת זכות ערעור על החלטת בית המשפט.המועצה מוסיפה, כי ראוי לעגן את ההוראות הרגולטוריות הכלולות בהצעת החוק, בתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות ולא בחוק. זאת בשל ההשלכה שיש לעודף רגולציה על חופש העיתונות.ולבסוף, הצעת החוק מתייחסת אך ורק לעיתונות הכתובה ואינה מתייחסת כלל לשינויים בעולם התקשורת, כגון האינטרנט. בכך הופכת הצעת החוק למיושנת עוד לפני שנחקקה.#_lt#DIV#_gt#
#_lt#P#_gt#נשיאות מועצת העיתונות מביעה, פה אחד, את התנגדותה להצעת חוק העיתונות במתכונתה המוצעת. המתכונת המוצעת סותרת בעיקרה את המלצות הוועדה שעליה היא מתיימרת להסתמך#_sc# הוועדה הציבורית לחוקי העיתונות בראשות מר חיים צדוק, שר המשפטים לשעבר, שמונתה ע"י שר המשפטים דאז פרופ'#_lt#IMG height=2 src="images/blank.gif" width=3#_gt# דוד ליבאי ושר הפנים דאז, מר חיים רמון.#_lt#BR#_gt##_lt#BR#_gt#חוק עיתונות חדש מחייב, בראש ובראשונה, לעגן את חופש העיתונות וחופש הביטוי כזכות יסוד. לא זו בלבד שהחוק המוצע אינו מעגן את חופש העיתונות, אלא שהוא כולל בתוכו הוראה המחזירה אותנו לימים שלפני הפסיקה שנתנה לנו את חופש הביטוי וחופש העיתונות.#_lt#BR#_gt##_lt#BR#_gt#ראשית, ההוראה המדוברת מסמיכה את בית המשפט המחוזי לסגור עיתון בשל חשש לפגיעה בביטחון הציבור, מבלי להגביל סמכות זו למקרים שבהם מדובר בפגיעה חמורה ובוודאות קרובה - הגבלה הקיימת היום.#_lt#BR#_gt##_lt#BR#_gt#שנית, הצעת החוק קובעת כי בית המשפט יכול להחליט על סגירת עיתון במעמד צד אחד, על-פי ראיות מודיעיניות בלבד.#_lt#BR#_gt##_lt#BR#_gt#שלישית, הצעת החוק אינה קובעת זכות ערעור על החלטת בית המשפט.#_lt#BR#_gt##_lt#BR#_gt#המועצה מוסיפה, כי ראוי לעגן את ההוראות הרגולטוריות הכלולות בהצעת החוק, בתקנון האתיקה המקצועית של העיתונות ולא בחוק. זאת בשל ההשלכה שיש לעודף רגולציה על חופש העיתונות.#_lt#BR#_gt##_lt#BR#_gt#ולבסוף, הצעת החוק מתייחסת אך ורק לעיתונות הכתובה ואינה מתייחסת כלל לשינויים בעולם התקשורת, כגון האינטרנט. בכך הופכת הצעת החוק למיושנת עוד לפני שנחקקה. #_lt#BR#_gt##_lt#/P#_gt##_lt#/DIV#_gt#
|